Plan zajęć na rok szkolny 2024/25 jest gotowy.

Plan zajęć na rok szkolny 2024/25 jest gotowy. Bardzo przepraszamy za to tygodniowe opóźnienie. Ale dokładnie o tyle dni mieliśmy około 20% spóźnionych deklaracji. Byliśmy wyrozumiali i na wyrozumiałość też liczymy. I tak udało nam się 3 miesiące wcześniej niż zwykle.

Plan jest dostępny na indywidualnych kontach LANGLION: po zalogowaniu na konto kursanta lub rodzica na www.plimat.langlion.com lub w aplikacji Langlion for Students wybieramy opcję ZAJĘCIA – i przewijamy w dół, znajdując zajęcia we wrześniu 2024. Tam już będą widoczne dni, czasy zajęć, sala oraz przydzieleni lektorzy.
  • UWAGA! Konta kursantów, ze względów finansowych (za każdego kursanta musimy uiszczać miesięczną opłatę) będą NIEaktywne w lipcu oraz sierpniu. Dane logowania pozostają niezmienne. We wrześniu, wszystkie konta zostaną ponownie aktywowane.
  • Pomimo że to wersja robocza, która będzie trzeba sprawdzić we wrześniu, mogą nastąpić jedynie zmiany czasu zajęć o około 5-10 min. Większe zmiany wymagały „zamiany” całych grup, co jak wiemy z doświadczenia, nigdy nie zdaje egzaminu, bo ciężko jest uzyskać jednomyślność 20 osób.
  • Główną ideą wcześniejszego planu była jego znajomość jeszcze przed rozpoczęciem roku, aby kursanci i kursantki mogli sprawniej organizować swoje zajęcia popołudniowe. Jeśli się okaże we wrześniu, że pojawią się w indywidualnych przypadkach sytuacje, gdy np. plan angielskiego nakłada się na zajęcia w szkole państwowej, spróbujemy znaleźć inną grupę: w podobnym wieku i na zbliżonym poziomie zaawansowania.

Przed zobaczeniem w jakie dni i godziny są zajęcia, bardzo, naprawdę bardzo serdecznie proszę o przeczytanie poniższych reguł organizacji zajęć w naszej szkole.


Skąd wynika zmiana czasu zajęć w naszej szkole?
  • Dzieci 7-9 lat mają zajęcia 45 min. W wyjątkowych sytuacjach, jeśli 9 latek jest w grupie już na „poważniejszym” podręczniku serii English File, wtedy może mieć zajęcia już 60 min.
  • Młodsze nastolatki 10-12 lat mają zajęcia najczęściej 60 min. Ich program nauczania jest oparty o serię English File: Beginner oraz Elementary. W indywidualnych przypadkach bardziej zaawansowany 12-latek, pracujący już z podręcznikiem English File PRE-intermediate lub wyżej, może mieć już zajęcia 75 min.
  • Starsze nastolatki: 13-19 lat mają już zajęcia 75 min. Pracują z podręcznikami serii English File PRE-intermediate / Intermediate / Upper-intermediate / Advanced lub nawet Advanced Plus.


Dlaczego jestem w zupełnie nowej grupie i/lub mam zupełnie nowe dni zajęć?
  • Nie mieliśmy wielu takich przypadków, ale zgodnie z główną zasadą porządkowania grup pod względem ich poziomu nauczania, potencjału indywidualnych kursantów jak i ilości osób w grupie, które zadeklarowały kontynuację, musieliśmy „wymieszać” kilka grup, albo przenieść niektórych kursantów do grup, w których wierzymy, będą mieli warunki do bardziej efektywnej nauki.
  • 12 kursantom zmieniliśmy grupy na bardziej wymagające – głównie dzięki obserwacjom lektorów, ale i za prośbami rodziców. Każdą prośbę szczegółowo analizowaliśmy i konsultowaliśmy z lektorami.
  • Grupy 31 i 34 zostały połączone. 2 osoby z grupy 34 ze względu na wiek i potencjał zostały przeniesione do grupy bardziej wymagającej, ale w inne dni.
  • Kursantów z grup 17, 32 i 35 umieściliśmy w grupach najlepiej pasujących poziomem i potencjałem, co może oznaczać u niektórych kursantów zmianę dni zajęć.
  • Dzięki szczegółowej analizie indywidualnych kursantów wymieszaliśmy kursantów z trzech grup: 19, 22 oraz 46, tworząc DWIE grupy: 22 i 46. To nasza największa zmiana, gdyż oznacza też zmianę podręcznika, choć poprzedni nie został jeszcze zakończony. Ale znowu prosimy o zaufanie. Naprawdę wiemy, co robimy. A na nowy podręcznik zaproponujemy 30% rabat. I obie te grupy będą pod główną opieką Pana Tomka, który na pewno zrobi wszystko, aby nauka była jeszcze bardziej efektywna.


Dlaczego większość grup angielskiego ma przydzielonych dwóch lektorów?
  • W naszej szkole od wielu lat pracuje doświadczony lektor j. angielskiego, Brytyjczyk Tim. Staramy się, aby każda grupa angielskiego miała z nim regularne zajęcia co 2,3 lata. Nie musimy chyba tłumaczyć, dlaczego kontakt z rodowitym Brytyjczykiem, do tego z jego charakterystycznym akcentem, jest tak ważny.
  • Choć nasza kadra jest naprawdę bardzo starannie dobrana i skupia ludzi, którzy pracują z pasją i zaangażowaniem, to każdy z nas jest inny. Mamy różne osobowości, inną barwę głosu, intonację, różne zainteresowania, różny wiek… W uczeniu się języka obcego, którego w przyszłości będziemy używać z różnym osobami i w różnych sytuacjach, tak różnorodność też jest bezcenna. Wiemy, że macie swoje preferencje, lubicie poczucie bezpieczeństwa, może nie lubicie zmian. Ale zaufajcie nam. Jak pokazuje 22 lat naszego doświadczenia, taki model naprawdę się sprawdza.
  • Każda grupa ma swojego tzw. Lektora Głównego. Z reguły jest to osoba, która ma zajęcia z grupą od wielu lat. Zna ich najlepiej i tego lektora, w miarę możliwości staramy się nie zmieniać.


Dlaczego mam tak różne godziny zajęć?
  • Do dyspozycji mamy 7 sal i 7 lektorów angielskiego. Niestety, z różnych przyczyn, nie każdy z lektorów jest dostępny pełne 4 dni w tygodniu na całe popołudnie. Agnieszka – nasza najmłodsza lektorka, jeszcze się dodatkowo kształci i musi być na uczelni we Wrocławiu w niektóre popołudnia. Tomek w roku szkolnym 2024/25 jest dostępny dopiero od godz. 16:00. Tim musi dojechać z Bielawy i do niej wrócić. Gosia i Łukasz mają swoje dodatkowe pasje i muszą też mieć czas na realizowanie ich. Magda może być u nas tylko 2 razy w tygodniu. Maciek, po 33 latach nauczania też musi złapać trochę oddechu…
  • Na rok szkolny 2024/25 chęć kontynuacji zadeklarowało 88% dzieci i młodzieży. Znowu w szkole będzie się kształcić ponad 500 osób. To naprawdę sporo. Wielu grupom, aby utrzymać jakość całego cyklu kształcenia, musieliśmy wydłużyć czas zajęć: z 45 na 60 lub z 60 na 75. Zorganizowane tego wszystkiego, w oparciu o to, co napisałem powyżej, jest naprawdę dużym wyzwaniem. Stąd taka różnorodność w planie zajęć. Zawsze najważniejszym kryterium jest utrzymanie jakości nauczania, a nie „fajne” godziny i dni dla wszystkich. To po prostu niemożliwe.
  • Już teraz mamy zapisanych 70 nowych osób. Wiemy, że minimum jeszcze raz tyle będzie próbowało we wrześniu. I już teraz wiemy, że mamy miejsce jedynie na dwie nowe grupy początkujące: 7-8 latków oraz 10-11 latków. Wszystkie inne osoby, które będą się chciały uczyć w naszej szkole, znajdą miejsce jeśli ich wiek oraz poziom zaawansowania po teście pozwoli na znalezienie wolnego miejsca w grupie kontynuacyjnej. Widząc, jak niewiele jest wolnych miejsc w grupach kontynuacyjnych, w roku szkolnym 2024/25 będzie wyjątkowo trudno dostać się do naszej szkoły…


Uczę się niemieckiego, lub chcę się uczyć niemieckiego. Czy będzie to kolidowało z moimi zajęciami angielskiego?
  • Plan na 2024/25 wziął już pod uwagę tych kursantów, którzy mają lekcje angielskiego. Są one prawie doskonale skorelowane z zajęciami niemieckiego. Jeśli ktoś rozważa naukę niemieckiego w roku szkolnym 2024/25, do czego gorąco zachęcamy, to będą one wyglądały następująco:
  • Grupa 30, która zaczęła w ubiegłym roku, a więc nie jest już zupełnie początkująca: zajęcia 75 min w czwartki, 15:35-16:50
  • Grupa 14, już bardziej zaawansowana, zajęcia 45 min w czwartki, 16:55-18:10
  • Nowe grupy niemieckiego, jeśli będą chętni, są planowane na poniedziałki, 75 min w przedziale czasowym 15:35-18:10. Znając swój plan angielskiego, można rozważyć zapisanie się na takie zajęcia.


Jestem dorosłym kursantem. Dlaczego nie otrzymałem formularza kontynuacji i co będzie z moimi zajęciami?
  • Dopiero po ułożeniu planu zajęć dla dzieci i młodzieży wiemy, jakie mamy możliwości nauczania dorosłych w roku szkolnym 2024/25. Prosimy czekać na indywidualny kontakt z naszej strony jeszcze w czerwcu.
  • Grupy dorosłych będą mogły kontynuować w naszej szkole tylko w formie zajęć 1 x tygodniowo po 75 lub 90 min.
  • Cena za lekcję 75 lub 90 min będzie ściśle uzależniona od ilości osób w grupie w danym miesiącu i rozliczana na koniec każdego miesiąca za ilość przeprowadzonych zajęć (nie mylić z obecnością na zajęciach)
  • Nie mamy miejsc na zupełnie nowe grupy dorosłych. Nowe osoby, po przejściu testów będą przydzielane do obecnych grup, jeśli pozwoli na to poziom zaawansowania.


Liczymy na zaufanie, że od 22 lat naprawdę wiemy:
  • Dlaczego nauczamy? Pomagamy innym, aby mogli osiągnąć więcej
  • Co oferujemy? Profesjonalne kursy języka angielskiego i niemieckiego
  • Jak to robimy? Wykorzystujemy potencjał lektorów z pasją, opieramy się na programie nauczania najlepszych podręczników Oxford University Press, przygotowujemy do egzaminów Cambridge, pomagamy kształcić nie tylko umiejętności językowe, ale i inne, tak niezbędne w dzisiejszych czasach: umiejętności współpracy, kreatywności, krytycznego myślenia, kompetencji cyfrowych oraz mądrego korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji.
  • Maciej Pliszka - dyrektor Centrum Językowego PLIMAT